Kezddik az jabb rlet
playware.hu 2005.10.31. 00:51
...........Azt hiszem teljessggel felesleges ecsetelnem a Call of Duty-t, hogy mekkora siker volt, meg v jtka meg stb., ezt gyis mindenki tudja. Nos, a Call of Duty 2 olyan, mint az egy, csak nagyobb, jobb, mg intenzvebb.
Epikus csatk, s a hbors kosz, ez az amin tuti nem vltoztatnak - lltja Vince Zampella. Ugyanakkor risi nyoms is nehezedik a ksztkre, mivel mindenki a hres-nevezetes Call of Duty folytatsra kvncsi. Mindenki sokat vr tle, az Infinity Ward igencsak magasra tette a lcet, mghozz sajt magnak!
A ksztk egyik legfbb szndka, hogy nagyobb szabadsgot adjanak a jtkosnak. Els lpsknt bevezette az un. vignetta rendszert a kldetseknl. Az els szovjet kldets utn - ami 1941-ben jtszdik - elrhet lesz a kvetkez vignetta, amiben vlaszthatunk, hogy az elvtrsakkal folytatjuk a harcot, vagy elkezdjk az amerikai, vagy a brit kldetseket is (pontosabban az amerikai szl trtnelmi okokbl csak ksbb lp be) s gy tovbb, ahogy haladunk elre a jtkban. Mivel ksbb brmikor visszatrhetnk egy korbbi vignetthoz - szp is lenne ha nem - ezrt brmikor sztorit vlthatunk. Persze ha kedvnk tartja tovbbra is haladhatunk kronolgiai sorrendben.
Ha mr gy szba jttek a karakterek: ngy katona szemszgbl tolhatjuk vgig a jtkot. Az els egy szovjet kzlegny a Vrs Hadseregbl. Vele kezdnk majd, 20 mrfldre Moszkvtl. A briteknl kt j arc lesz: egy szakaszvezet Montgomery 8. Hadseregbl, s egy harckocsiz a "Sivatagi patknyokbl". Vgl az amerikai oldalt egy tizedes kpviseli a 2nd Ranger Battalionbl.
Essen most pr sz a plykrl. Sztlingrdon kvl egyetlen helyszn sem lesz azonos az eredetiben szereplkkel, de ktve hiszem, hogy ez az j orosz plya unalmas lenne, vagy hogy deja vu rzsnk lenne majd - elvgre az a csata olyan hatalmas volt, hogy rengeteg lehetsg rejlik a feldolgozsban. A msik kt lnyeges tma mg szak-Afrika, valamint Oroszorszg, mghozz Hitler 1941-es tli hadjrata, mikor mr csak 20 mrfldre voltak a szovjet fvrostl, amikor a Vrs Hadsereg s a tl kzs ervel meglltotta az invzit.
Annak ellenre, hogy a jtk tovbbra is a gyalogos harcokra helyezi a hangslyt, jrmvekben nem lesz hiny. St, lltlag egy risi tankcsatban is rszt vehetnk majd egy Crusader Mark II-es fedlzetn. De a replgpeket ezttal hanyagoljk.
gy ltalnossgban elmondhat a plykrl, hogy kb. 50-200%-kal nagyobbak lesznek, mint a Call of Dutyban voltak. Tbb is lesz bellk, s ha hozztesszk a szoksos, redundns "tkinteligens" AI-t, akkor egyrtelmen hosszabb jtkot kapunk, mint a CoD. Ami azrt j, mert j.
Szval az AI, meg a csapatmunka. A bajtrsak sokkal hasznosabbak lesznek, mint voltak. Elhajolnak, elbjnak, a grntokra sszeren reaglnak, stb., s persze az ellenfl is. Ht j, remljk is. De ami sokkal izgalmasabban hangzik, az a 20.000 sornyi szveg amit felvettek, s amit nem random mdon fognak benygni az elvtrsak, hanem egy-egy szitucira logikusan reaglva. Amint elszabadul a pokol, mindenki krs-krl kiablni fog, mindenre reagl, gy, mint "Nmetek a roncs mgtt!", vagy "Ott az pletben", vagy "Trat cserlek", vagy "Fedezzetek!", "Fldre!" stb. Errl nagyon izgatottan mesltek a ksztk, igazn bszkk r, szval biztos jl sikerlt. :)
A plykat vgre gy tervezik, hogy tbbfle tvonalon is haladhassunk, plusz mg a vgrehajtand feladatok sorrendje sem kttt, tbbnyire A mr ismert irnytn ltjuk majd az sszes feladat irnyt, s arra megynk, amerre jlesik. Ez sokkal izgalmasabban hangzik, vltozatosabb, s tbb benne a taktikai lehetsg a megkerl hadmveletekre, vagy hasonlkra. Tovbb lehet, hogy msodszorra is izgalmas lesz vgigjtszani, ha egy merben ms tvonalat, taktikt vlasztunk. Gyantom, hogy nem akkora lesz a szabadsgunk, mint mondjuk a GTA-ban, vagy a Far Cry-ban, de ha mr lesz valami, az is nagy fejlds a CoD-hoz kpest. s ha emellett sikerlt megtartani azt a szinte moziszer lmnyt, amit az elre szkriptelt jelenetek nyjtottak, akkor aztn tnyleg befoghatjuk a sznkat.
A fegyverek tern a ksztket korltozza a trtnelem, de azrt gy is ltunk egy-kt j darabot a jtkban - elvgre igen termkeny volt a hadiipar akkoriban, a rengeteg j fejlesztsrl nem is beszlve. Az jak kzt rdemes megemlteni az jratlthet Panzerschrecket (Pnclkl), a G43-at s az SVT40-et. rdekes, hogy nem csupn a katonai szakrtikre hagyatkoztak a programozk, hanem sajt maguk is kiprbltak annyit ezekbl a fegyverekbl, amennyit csak tudtak, hogy sajt maguk rzkeljk hogyan viselkednek a kzben.
A mesterlvsz pusknl vgre egy eredeti tlettel rukkoltak el. Amikor azt a vllunkhoz emeljk, visszatarthatjuk a llegzetnket egy bizonyos ideig. gy alig fog mozogni a fegyver, a httrzaj szmunkra lehalkul, teljes mrtkben a clzsra koncentrlunk. Nagyon j, nem is tudom eddig mirt nem jutott ez az eszbe senkinek.
Egy teljesen j motort ksztettek a jtk al, ami nem csoda, ideje volt a Quake motor nyugdjba vonulsnak. Szinte az sszes DirectX 9-es cuccot kihasznlja, valamint tudjuk ugye, hogy Xbox 360-ra is kszl, ami szintn csuda dolgokra kpes. Na j, nem kaptunk sokkot az els kpek lttn gy, mint anno a Doom3-nl vagy a HL2-nl, de azrt nem rossz, elmegy… :) Manapsg a msodik helyen ll a CoD az online jtkok listjn (mondanom sem kell, hogy a CS mgtt), gy nagyon sokan vrjk a vrfrisstst. Most biztosan mindenki azt hiszi, hogy azrt rtam ezt, mert mindjrt kifejtem, hogy mik lesznek a multiplayer mdban. Pedig nem, egy bds szt nem rultak el rla gyakorlatilag, szval erre mg vrhatunk, ahogy magra a jtkra is, ugyanis majd csak sszel jelenik meg. Addig is remlhetleg kiadnak egy-kt jtszhat demt, amivel csillapthatjuk hsgnket.
|