Kezdődik az újabb őrület
playware.hu 2005.10.31. 00:51
...........Azt hiszem teljességgel felesleges ecsetelnem a Call of Duty-t, hogy mekkora siker volt, meg év játéka meg stb., ezt úgyis mindenki tudja. Nos, a Call of Duty 2 olyan, mint az egy, csak nagyobb, jobb, még intenzívebb.
Epikus csaták, és a háborús káosz, ez az amin tuti nem változtatnak - állítja Vince Zampella. Ugyanakkor óriási nyomás is nehezedik a készítőkre, mivel mindenki a híres-nevezetes Call of Duty folytatására kíváncsi. Mindenki sokat vár tőle, az Infinity Ward igencsak magasra tette a lécet, méghozzá saját magának!
A készítők egyik legfőbb szándéka, hogy nagyobb szabadságot adjanak a játékosnak. Első lépésként bevezette az un. vignetta rendszert a küldetéseknél. Az első szovjet küldetés után - ami 1941-ben játszódik - elérhető lesz a következő vignetta, amiben választhatunk, hogy az elvtársakkal folytatjuk a harcot, vagy elkezdjük az amerikai, vagy a brit küldetéseket is (pontosabban az amerikai szál történelmi okokból csak később lép be) és így tovább, ahogy haladunk előre a játékban. Mivel később bármikor visszatérhetünk egy korábbi vignettához - szép is lenne ha nem - ezért bármikor sztorit válthatunk. Persze ha kedvünk tartja továbbra is haladhatunk kronológiai sorrendben.
Ha már így szóba jöttek a karakterek: négy katona szemszögéből tolhatjuk végig a játékot. Az első egy szovjet közlegény a Vörös Hadseregből. Vele kezdünk majd, 20 mérföldre Moszkvától. A briteknél két új arc lesz: egy szakaszvezető Montgomery 8. Hadseregéből, és egy harckocsizó a "Sivatagi patkányokból". Végül az amerikai oldalt egy tizedes képviseli a 2nd Ranger Battalionból.
Essen most pár szó a pályákról. Sztálingrádon kívül egyetlen helyszín sem lesz azonos az eredetiben szereplőkkel, de kötve hiszem, hogy ez az új orosz pálya unalmas lenne, vagy hogy deja vu érzésünk lenne majd - elvégre az a csata olyan hatalmas volt, hogy rengeteg lehetőség rejlik a feldolgozásában. A másik két lényeges téma még Észak-Afrika, valamint Oroszország, méghozzá Hitler 1941-es téli hadjárata, mikor már csak 20 mérföldre voltak a szovjet fővárostól, amikor a Vörös Hadsereg és a tél közös erővel megállította az inváziót.
Annak ellenére, hogy a játék továbbra is a gyalogos harcokra helyezi a hangsúlyt, járművekben nem lesz hiány. Sőt, állítólag egy óriási tankcsatában is részt vehetünk majd egy Crusader Mark II-es fedélzetén. De a repülőgépeket ezúttal hanyagolják.
Úgy általánosságban elmondható a pályákról, hogy kb. 50-200%-kal nagyobbak lesznek, mint a Call of Dutyban voltak. Több is lesz belőlük, és ha hozzátesszük a szokásos, redundáns "tökinteligens" AI-t, akkor egyértelműen hosszabb játékot kapunk, mint a CoD. Ami azért jó, mert jó.
Szóval az AI, meg a csapatmunka. A bajtársak sokkal hasznosabbak lesznek, mint voltak. Elhajolnak, elbújnak, a gránátokra ésszerűen reagálnak, stb., és persze az ellenfél is. Hát jó, reméljük is. De ami sokkal izgalmasabban hangzik, az a 20.000 sornyi szöveg amit felvettek, és amit nem random módon fognak benyögni az elvtársak, hanem egy-egy szituációra logikusan reagálva. Amint elszabadul a pokol, mindenki körös-körül kiabálni fog, mindenre reagál, úgy, mint "Németek a roncs mögött!", vagy "Ott az épületben", vagy "Tárat cserélek", vagy "Fedezzetek!", "Földre!" stb. Erről nagyon izgatottan meséltek a készítők, igazán büszkék rá, szóval biztos jól sikerült. :)
A pályákat végre úgy tervezik, hogy többféle útvonalon is haladhassunk, plusz még a végrehajtandó feladatok sorrendje sem kötött, többnyire A már ismert iránytűn látjuk majd az összes feladat irányát, és arra megyünk, amerre jólesik. Ez sokkal izgalmasabban hangzik, változatosabb, és több benne a taktikai lehetőség a megkerülő hadműveletekre, vagy hasonlókra. Tovább lehet, hogy másodszorra is izgalmas lesz végigjátszani, ha egy merőben más útvonalat, taktikát választunk. Gyanítom, hogy nem akkora lesz a szabadságunk, mint mondjuk a GTA-ban, vagy a Far Cry-ban, de ha már lesz valami, az is nagy fejlődés a CoD-hoz képest. És ha emellett sikerült megtartani azt a szinte moziszerű élményt, amit az előre szkriptelt jelenetek nyújtottak, akkor aztán tényleg befoghatjuk a szánkat.
A fegyverek terén a készítőket korlátozza a történelem, de azért így is látunk egy-két új darabot a játékban - elvégre igen termékeny volt a hadiipar akkoriban, a rengeteg új fejlesztésről nem is beszélve. Az újak közt érdemes megemlíteni az újratölthető Panzerschrecket (Páncélököl), a G43-at és az SVT40-et. Érdekes, hogy nem csupán a katonai szakértőikre hagyatkoztak a programozók, hanem saját maguk is kipróbáltak annyit ezekből a fegyverekből, amennyit csak tudtak, hogy saját maguk érzékeljék hogyan viselkednek a kézben.
A mesterlövész puskánál végre egy eredeti ötlettel rukkoltak elő. Amikor azt a vállunkhoz emeljük, visszatarthatjuk a lélegzetünket egy bizonyos ideig. Így alig fog mozogni a fegyver, a háttérzaj számunkra lehalkul, teljes mértékben a célzásra koncentrálunk. Nagyon jó, nem is tudom eddig miért nem jutott ez az eszébe senkinek.
Egy teljesen új motort készítettek a játék alá, ami nem csoda, ideje volt a Quake motor nyugdíjba vonulásának. Szinte az összes DirectX 9-es cuccot kihasználja, valamint tudjuk ugye, hogy Xbox 360-ra is készül, ami szintén csuda dolgokra képes. Na jó, nem kaptunk sokkot az első képek láttán úgy, mint anno a Doom3-nál vagy a HL2-nél, de azért nem rossz, elmegy… :) Manapság a második helyen áll a CoD az online játékok listáján (mondanom sem kell, hogy a CS mögött), így nagyon sokan várják a vérfrissítést. Most biztosan mindenki azt hiszi, hogy azért írtam ezt, mert mindjárt kifejtem, hogy mik lesznek a multiplayer módban. Pedig nem, egy büdös szót nem árultak el róla gyakorlatilag, szóval erre még várhatunk, ahogy magára a játékra is, ugyanis majd csak ősszel jelenik meg. Addig is remélhetőleg kiadnak egy-két játszható demót, amivel csillapíthatjuk éhségünket.
|